Riffet går gjennom intro og vers. Sånn spiller jeg det:

e-----------------------------------------------|
H-----------------------------------------------|
G---2---2---2---2---2---2---2---2---4---5---4---|
D---2---2---2---2---2---2---2---2---4---5---4---|
A---0---0---x---x---x---0---0---0---2---3---2---|
E-----------3---0---3---------------------------|

[Riff]
De beste sigarettene var dem som jeg røyka i smug
Og de beste knullene var dem som bare var ljug
Her går jeg i en by full av spenn med lommene vrengt
Hos alle mine venner er kreditten stengt for lengst

[D]Jeg kan godt gå på [E]kino uten [A]reklame
Na na na na [D]na
                 E                        [Riff]
Jeg trenger ikke selskap av ei struttende dame

[Riff]
Gi meg spenn
Gi meg spenn

[C]Gi meg spenn så jeg [G]alltid kan [F]stikke et [C]sted
[C]Spenn så jeg [G]slepper å [F]komme [C]ned
C             G       F      C     [Riff]
Spenn sånn at jeg kan stryke med i fred

[Riff]
Jeg sitter på rommet mitt, jeg sitter på ræva
Dem bokser meg i trynet, jeg tryner mot taua
Og alle folk går rundt og bare snakker snikk-snakk
Om jobben skatten krigen og alt dem har av pikk-pakk

[D]Jeg vil sprade på [E]gata og kjøre merc[A]edes
Na na na na [D]na
              E                       [Riff]
Jeg vil at en tysker skal spørre "Wie geht es?"

[Riff]
Gi meg spenn
Gi meg spenn


[C]Gi meg spenn så jeg [G]alltid kan [F]stikke et [C]sted
[C]Spenn så jeg [G]slepper å [F]komme [C]ned
[C]Spenn sånn at [G]jeg kan [F]stryke [C]med i [A]fred

Kommentarer:

Dette feltet skal ikke fylles ut:
Lagre i egne samlinger
Vurderinger