Ny gitar

#1
Gitarmester
Yhtam
Hallo :hi:

Jeg har tenkt å kjøpe meg en ny gitar, men vet ikke helt hva jeg skal kjøpe. Også lurte jeg på om noen her har noe å anbefale?? Jeg har spillt gitar i ca. 3 år, og vil ha no ordentlig.

Takker for alle svar :smile2:
#2
Jeg har en Gibson Les Paul Studio, jeg har den vinrøde, hadde egentlig lyst på "Fire Burst", men det var så lang ventetid på den så jeg tok vinrød istedet.

Jeg er veldig fornøyd med den, den har bra lyd og er veldig god å spille på. En annen ting jeg liker godt med den er at den holder stemminga vedig bra, den andre gitaren min, en billig yamaha, må jeg stemme hele tiden, mens gibson gitaren trenger jeg nesten aldri stemme. Man får også med en fin kasse å ha den i når man kjøper den.
#3
Gitarmester
Yhtam
Har tenkt en del på Gibson selv, og at den ikke blir ustemt er veldig praktisk. Har sett på noen gitarer med sånn "lås" øverst ved hodet, men da blir det så mye styr hvis jeg først skal stemme den eller hvis en streng ryker. Selv har jeg bare en billig fender-kopi, typisk første gitar, sikkert. Men hvor mye kosta din??
#4
Gibson'en kosta rundt 11000, husker ikke nøyaktig pris. Gibson er ganske dyre så om du ikke vil bruke så mye så finner du sikkert noen brukte en del billigere, men det er jo veldig fine gitarer så jeg synes de er verdt det.

#5
Gitarmester
Yhtam
11000 er nok litt for mye for lommeboka mi! Så jeg sjekket finn.no , fat en Gibson Les paul Studio til 6000 kr, mistenksomt lite?? I tillegg fant jeg en Gibson SG Special Faded til 5500. Det som er dumt med disse gitarene er at de ikke har noe tremolosystem

-Yhtam
#6
Går jo ann å kjøpe en Hagstrøm Super Swede

De er nesten like Gibson Les Paul!
"If I had one wish, I'd ask for a constant supply of Marlboro." (Slash)
#7
Du kan jo også sjekke ut Epiphone, de er nesten helt like som gibson modellene, men er en del billigere.
#8
Gitarmester
<fjernet>
Ja, jeg har Epiphone (Les Paul Kopi ) og er veldig fornøyd!
Kosta vel en 4000 eller noe slikt.
#9
Luftgitarist
psyign
Uansett, det er ingen tvil om at det lønner seg å kjøpe brukt.. finn deg en kompis med "peiling" så få han til å hjelpe deg finne en brukt gitar. En får rimlig gode gitarer som er "så og si" som nye, dvs. ingen båndslitasje etc. de blir fort 30% billigere.

Jeg er på jakt etter en ny gitar selv, men har ikke penger til det riktig enda. Tenkte jeg skulle spørre noen venner av meg når restskatten kommer inn på kontoen.

btw: epiphone, arg!

Sist redigert av: psyign 14/04-2007 02:01

Opp-ned-kors, opp-ned-slange, satan. ***** http://youtube.com/watch?v=puwllq0fBLs
#10
Gitarmester
Yhtam
Ja, da var ett stk. Gibson SG Special Faded kjøpt.
Kjøpte den brukt på finn.no for 5200 kr med litt ekstrautstyr og er stålende fornøyd
Takker for alle råd jeg har fått i denne tråden!!

- Yhtam
#11
Gitarmester
<fjernet>
Oi! Gratulerer så masse :wink:

Ny gitar er alltid morsomt
#12
Gratulerer med ny gitar!

Ser på noen bilder av den typen nå, de ser veldig fine ut.
#13
Gitarmester
<fjernet>
Hei!

Jeg skal kjøpe meg en ny akkustisk (nylon) gitar har jeg tenkt.
Jeg har sett en del på denne modellen Yamaha CGX171CC
Link

Lurte på om noen av dere tilfeldigvis har denne gitaren, eller vet noe om den? Er den god å spille på, osv? Er det kanskje noe dere reagerer på ved den (negativt og positivt)? Er denne noe dere kunne tenke dere å kjøpt, om dere skulle ha ny akustisk gitar, enkelt og greit

-October :hi:

Sist redigert av: <fjernet> 04/06-2007 00:13