String buzz!

#1
Luftgitarist
Eric
[fikk svar på det jeg lurte på, bare å slette]

Sist redigert av: Eric 02/12-2012 03:59

#2
Gitarmester
<fjernet>
Har ikke selv gitar med tremolosystem, men har hørt at du ikke egentlig burde stemme de om i hytt og gevær (f.eks. droppe den), men at det er en prosess som tar ganske mye lengre tid.

De har et mye finere system nede i broen som ikke tåler like mye juling som en fast bro. De må visst også finjusteres der nede, uten at jeg kan si noe mer om hva det vil innebære.

Jeg ville tatt turen til en musikkbutikk og spurt om noen kunne demonstrere for deg hvordan det gjøres.
#3
Gladamatør
mhu003
Få hjelp av noen med med erfaring. Dersom du skal stemme i drop D må du justere tremoloskruene på baksiden av gitaren ettersom floyd rose tremolo krever god balanse mellom strengedrag og fjæring for å holde seg stemt og fungere ordentlig.

Dersom du skal ha glede av floyd rose anbefaler jeg likevel å lære å stille inn gitaren selv, masse bra videoer på youtube som demonstrerer hvordan det virker. Det tar tid å lære men er verdt det.

Dersom du veksler mellom standard og drop-d ofte anbefaler jeg å kjøpe en såkalt EVH D-TUNA.
http://www.dtuna.com/index.php
#4
Luftgitarist
Eric
Tusen takk for svar. Skal seriøst vurdere å kjøpe meg en slik EVH D-TUNA, må bare lese litt mer om den først. Virket som en bedre løsning enn å risikere å ødelegge gitaren..