Nytt design

#16
Den skal fortsatt være der. Det skal komme opp en liten firkant oppe til høyre nedenfor top baren. Hvis det ikke gjøre det så
er det sikkert en bug. Hvilken nettleser bruker du?
#17
Når man er inne på en sang på mobildesignet er det ikke en lenke tilbake til artisten. Synes det er kjekt når jeg f. Eks. Bruker randomknappen og finner en artist jeg vil spille mer av.

Et forslag til som kanskje er litt vanskeligere er å tvinge linjeskift, sånn at man slipper å scrolle sidelengs/zooome ut dritmy for å lese hele linjer.

Flott ellers. Er blitt kjempelett å bruke siden på mobil nå. Dette er jo egentlig bare småpirk.

Sist redigert av: Heimebrentvernet 08/11-2016 14:45

#18
Lenkene tilbake til artisten blir skjult pga plassmangel, men det er mulig jeg kan prøve å få vist den i form av en dropdown meny, eller kanskje legge til et klikkbart artistnavn foran tittelen på sangen. Jeg skal teste og se hva som fungerer best.


Jeg vet det er irriterende med sideveis scrolling, men jeg vet ikke noen gode måter å løse det på. Problemet er f.eks hvis man har en tab:

e|--1----------|--0-----1----|--0-----0----|--1-----0----|-------------|
B|--3--0--1----|--1-----1----|--1-----1----|--1-----1----|--3-----3----|
G|-----0--0----|-----0-----2-|-----0-----0-|-----2-------|--0-----0----|
D|--0--------2-|--------3----|-------------|--3--------0-|-----0-----0-|
A|--------3----|--3----------|--3-----3----|--------3----|-------------|
E|-----3-------|-------------|-------------|-------------|--3-----3----|


Og tvinger linje skift på en bestemt lengde, så ender man opp med:

e|--1----------|--0-----1----|--0-----0----|-
-1-----0----|-------------|
B|--3--0--1----|--1-----1----|--1-----1----|-
-1-----1----|--3-----3----|
G|-----0--0----|-----0-----2-|-----0-----0-|-
----2-------|--0-----0----|
D|--0--------2-|--------3----|-------------|-
-3--------0-|-----0-----0-|
A|--------3----|--3----------|--3-----3----|-
-------3----|-------------|
E|-----3-------|-------------|-------------|-
------------|--3-----3----|


Som ikke er veldig lesbart. Det er samme problem med tekt + akkorder også, men det blir ikke fullt så ulesbart.

For at det skal fungere så må scriptet som formaterer innholdet bli smart nok til å vite hva som er tekst, akkorder og tab og hvilke linjer som hører sammen så linjeskiftene kan settes inn på en smart måte. Teoretisk sett så burde det være mulig å få til, men formatene på tabene på siden varierer en del så det er ikke så lett å lage noe som fungerer på alt. Men jeg har egentlig aldri gjort noe forsøk på å få fikse det, så jeg må nesten prøve for å se om det er mulig å få til.
#19
Har gjort et forsøk på å tilpasse bredden til små skjermer nå. Det kan testes ved å trykke på "Tilpass bredde" under "mer" menyen inne på en sang. Det fungerer sånn någen lunde på en del tabs, men ikke på alle. Rapporter gjerne om det er noen spesielle tabs det ikke fungerer på.