Guitar Hero

#1
Gitarmester
Yhtam
Hallo :hi:

Lurer på litt om spillet GuitarHero.
Jeg har aldri prøvd det selv så jeg vet ikke hvordan det er. Det bare at det at jeg har reagert litt når jeg har hørt folk har spillt det og etterpå sier: "Det var kult, jeg tror jeg skal begynne å spille gitar." Det jeg lurer på er om spillet i det hele tatt er sammenlignbart med å spille gitar? Hvis man er god i det spillet har man da større muligheter for å bli god på gitar??

Bare lurer av ren og skjær nysgjerrighet

- Yhtam
#2
Har aldri prøvd det selv, så jeg vet ikke hvordan det funker, men så på noen videoer på youtube nå og det ser ut som at det er noe lignende som stepmania.

Tviler på at man blir veldig god på gitar av å spille det, men man få kanskje bedre rytme og blir bedre til å holde takta, siden man må trykke på knappene på riktig tidspunkt. Kan hende man blir litt raskere i fingrene også.
#3
Gitarmester
<fjernet>
Jeg tror ikke egentlig at man blir noe særlig bedre til å spille gitar av guitar hero. Siden det er akkurat som slike dansespill, der man hopper og spretter rundt på ei dansematte.

Jeg har ikke prøvd det jeg heller men jeg tviler på at man blir så mye bedre til å spille vanlig gitar av det. Men for all del, kanskje man lærer litt fret-by-fret teknikk?
#4
Jeg spiller gitar og har spilt guitar hero og jeg kan si jeg kan si at det ikke er så likt gitarspilling som mange trur. Da jeg først prøvde spillet, føltes det veldig unaturlig ut. Kan hende det bare er meg, men.. Vendte meg til spillet etterhvert. Tok litt tid før jeg trykka på "spille"-knappen med tommelen enn å trykke på den som om jeg holdt i et plekter XD

Ellers er det som Pitmairen sier: "..man få kanskje bedre rytme og blir bedre til å holde takta..". Og at man kanskje får øvet opp lillefingeren sin til å gjøre som man vil

Relativt enklere å spille gitar hero enn gitar. Ikke mulig å få en uren tone utenom når man trykker på feil knapp :P
#5
Gitarmester
Yhtam
Ja, det er vell sånn flere av dere har sagt! Hvis man sammenligner det med denne "dansematta" så trenger man jo ikke være god til å danse for å greie det. Bare man har rytme"sans" og en viss kontroll over beina!
Hvis man har rytme og er litt rask med fingra så greier man vel GuitarHero ganske greit etter som jeg har forstått. Men å spille gitar er jo så mye mer en det...

Sist redigert av: Yhtam 08/06-2007 23:12

#6
Luftgitarist
Svengen
Hvis dere vil prøve hvordan det er, sjekk ut http://fretsonfire.sourceforge.net/ som er en slags klone av Guitar Hero, men for PC. Man kan holde tastaturet som en gitar og rocke vilt. Det finnes en haug med sanger man kan importere til det også.
#7
Publikum
kkr
jeg begynnte og spille gitar etter at jeg prøvde gitar hero