tips på kjøp av gitar

#1
Luftgitarist
noa
Heisann,tenkte jeg skulle kjøpe ny gitar,å vil gjerne ha noen gode tips.Er på jakt etter en lettspilt gitar med god klang,å den må ha en ganske smal hals...noen gode tips,uten at det koster skjorta??
#2
Luftgitarist
raymond
Hei, skal du ha deg en bra kassegitar så har jeg ett bra tips til deg, jeg kjøpte meg en ibanez V205se, eller noe sånt heter den, det er en enorm lyd og klang i den og smal fin hals, den lå til 4950 kr i butikken, men den er billigere på nettet. Ta heller og spar litt lenger enn å kjøpe noe halv bra, gitaren varer jo hele livet
#3
Luftgitarist
mkrwii
Et tips fra meg er å ikke kjøpe en gitar som skal vare hele livet. Det slår meg som om du er relativt fersk gitarist, og da er det bare en ting som er viktig: at DU trives med gitaren. Drit i dyre merker, og kjøp deg noe som du synes 1) er lett å spille på, og 2) har en lyd du liker.

Det er jo ikke helt usannsynlig at du, som meg, ender opp som en glad amatør uten ambisjoner om å stå på noen scene foran tusenvis av mennesker, og da trenger du ikke noen Morgan til 15000.

Jeg stortrives fortsatt med min 7 år gamle Fender DG-4, som kosta 2000 den gangen.

Hvis du blir så seriøs med gitarspillinga at du må ha det beste av det beste, så kan du heller fleske til med en skikkelig gitar seinere, og da vil du ha mye bedre forutsetninger for å vite hva du trenger.

Så: Gå i en butikk som har godt utvalg, og prøvespill mange gitarer. Kjøp så den DU liker best.
#4
Kjøpte meg en ny Ibanez EWC30 for en ukes tid siden, veldig godt fornøyd med den.God lyd og fin klang- Er litt mindre en normale guitarer men veldig fin liten, hending og lettspillt
Kostet litt over 4000 hos lokal forhandler

image
#5
Hobbymusiker
dcflese
Siden du vil ha ein gitar med tynn hals, må du kjøpe ein stålstrenger.
Eg kjøpte ein gitar til 3000 kr. som heitte ESP\LTD xac10e.

Eg har møtt ca. 4 proffe (og då meiner eg proffe) gitarister
som har sett og prøvd denne gitaren, og alle sammen sa:
"Masse gitar for pengane", og då skjønner du vel at det er fin klang i gitaren?
Det er yndlinggitaren min, den som sitt i hjertet mitt så kjært,
og her er ein nettside du kan sjå på den
http://www.myhrbraaten.no/gitar/akustisk-gitar/stalstrenger/ltd/ltd-xac10e

Sist redigert av: dcflese 10/11-2011 23:16

velkommen til min profil
#6

Latemannen skrev:

Kjøpte meg en ny Ibanez EWC30 for en ukes tid siden, veldig godt fornøyd med den.God lyd og fin klang- Er litt mindre en normale guitarer men veldig fin liten, hending og lettspillt
Kostet litt over 4000 hos lokal forhandler

image


Heisann da har vi samme gitar! Er også veldig fornøyd med den!


Moderert: Fjernet lenke i innlegget.

Sist redigert av: <fjernet> 03/04-2014 00:22