Ny Gitar?

#1
Hobbymusiker
Wiken
I dag har jeg en Ibanez RG1570 Prestige, som jeg kjøpte i begynnelsen av sommerferien. Men jeg har funnet ut at denne gitaren kanskje egner seg best innen sjangrene Hard Rock og Metal. Jeg selv har jo mye større intresse for rock, og til dels pop. Derfor har jeg i lang tid vurdert å selge denne gitaren og bytte den ut med en Gibson Les Paul Studio. Hva blir dette en oppgradering eller nedgradering av gitar? Selvfølgelig vet jeg jo at gitarene er egnet for hver sin sjanger, men til mitt bruk hva vil dere annbefale? Gitarist-idoler er: Zakk Wylde, Angus Young og Eric Clapton.

Wiken...
#2
Gitarmester
Yhtam
Hvis du er veldig opptatt av å ha samme gitar som dine idoler kan du jo alltids se på Gibson SG eller Fender Strotocaster. Vet ikke mye om gitaren du har nå, men en Gibson Les Paul er sikkert ikke et dårlig valg.
#3
Hobbymusiker
Wiken
Har veldig lyst på en skikkelig Stratocaster, men nå har det seg desverre sånn at for å få en Strat som er god å spille på må man nok litt over mitt budsjett. Da jeg kjøpte den gitaren jeg har, fikk jeg prøve en Fender Stratocaster til i underkant av 9000 kroner og den rakk ikke Ibanez'en til knærne en gang.
Det jeg lurer på om dette også gjelder Gibson? Asså at man må mye lengre opp i pris for å få en god gitar. Er det sånn at for å få en skikkelig Les Paul må man kjøpe Gibson Les Paul Standar til flere 10talls tusen kroner?

Jeg har ingenting i mot å kjøpe brukt. Er nok sannsynligvis det jeg kommer til å gjøre.

Wiken...
#4
Jeg har en Gibson Les Paul Studio og jeg synes den er veldig god å spille på, men jeg har ikke prøvd Standard eller noen av de andre dyrere modellene, så jeg vet ikke hvordan den er i forhold til dem.
Det beste er nok å prøve dem og se hvem du liker best før du kjøper.
#5
Hobbymusiker
Wiken
Ok! Tusen takk for hjelpen. Da skal jeg stikke innom hagstrøm musikk neste uke å få prøvd en les paul studio..


Wiken...
#6
"Da jeg kjøpte den gitaren jeg har, fikk jeg prøve en Fender Stratocaster til i underkant av 9000 kroner og den rakk ikke Ibanez'en til knærne en gang. "

Jeg kjøpte min Fender Strat til 9000,- og er VELDIG fornøyd
Det er alltid forskjell på halsene og du bør prøve litt att og fram på hvilken du liker best.
"If I had one wish, I'd ask for a constant supply of Marlboro." (Slash)