iPhone/Android App

#1
Gitarmester
<fjernet>
Jeg har akkurat kjøpt meg en mobil med Android, så da kom jeg på om det kanskje kunne vært kjekt med en NorTabs App?

Hvor man kan få opp tabulatur litt bedre/større enn det nettleserne klarer? Kanskje med en automatisk scroll-funksjon? Mulighet for å lagre tabs man liker på mobilen slik at man slipper internett for å hente dem frem?

Kanskje en slags funksjon for profilen, meldinger og andre brukere og slikt? Ser for meg litt à la Facebook sin applikasjon.


Jeg har ikke peiling på hvordan man lager det, så det er bare en tanke, men det kunne jo kanskje vært kjekt
#2
Jeg har hatt lyst til å prøve å lage en mobil-app en stund, men jeg har ikke orket å sette meg inn i det, men kanskje det er på tide å prøve.

Det blir nok ikke en app for iphone, fordi etter hva jeg har forstått så må man ha mac osx for å utvikle for iphone og det er ikke aktuelt for meg å kjøpe en mac.

Jeg kommer til å prøve meg på en android-app, men den blir nok bare helt enkel til å begynne med, hvis jeg klarer å lage noe i det hele tatt.
#3
Jeg har også tenkt på dette, men det må gjøres av noen som kan og orker. En iPhone-app hadde nok blitt mer populær. Så hvis noen på forumet hadde tatt det på seg hadde jo det vært utrolig fint.

Selv kan jeg ikke en dritt om Mac. Så jeg kan ikke hjelpe
#4
Jeg har fått laget en enkel android-app. Dere kan se hvordan det ser ut her: http://www.youtube.com/watch?v=K65EVn70lMY


For dem som vil prøve det, kan det lastes ned her: Nortabs Android-app 0.0.1

For å installere må man aktivere: Settings->Applications->Unknown Sources


Installeres på eget ansvar!

App'en har kun vært testet i en emulator.

Sist redigert av: Pitmairen 24/10-2010 20:48

#5
Gitarmester
<fjernet>
Vet ikke om jeg tør innstallere den på mobilen helt enda Men det var noe i den duren jeg tenkte Nå vet ikke jeg hvor vanskelig det er å programmere i det, men kanskje det hadde vært en idé å ha med brukerinformasjon og sånt også? Eller det kan være en ren tab-app?
#6
Det eneste den gjør er å koble seg til nortabs og hente lister med tabs. Det blir ikke lagret eller skrevet noe til telefonen, så det er lite sannsynlig at den kan ødelegge telefonen. Det verste som kan skje er nok at app'en krasjer og starter på nytt igjen.


Jeg vet ikke hvor mye tid jeg vil bruke på den, men jeg har tenkt å prøve å få lagt inn en grep-framviser, autoscroll og kanskje litt finere startside.
Så får vi se etter hvert om det blir noe mer.


Men hvis noen vil lage en iphone app eller en mer avansert android app er det bare å si fra så kan jeg hjelpe til med å lage et api for å hente data.
#7
Gitarmester
<fjernet>
Prøvde å laste den ned, og den fungerer fint på mobilen min i hvert fall Har ikke kræsjet eller noe enda heller
Synes den virker veldig bra!
Hadde det kanskje vært en idé å hindre at man kan bevege bildet ut til siden, men bare opp og ned?
#8
Hvis sidescrolling funker dårlig så kan jeg godt fjerne det, men hvis linjene er lange vil de kuttes og ikke være synlig tror jeg.

Men jeg har begynt på en ny mobil-versjon av websiden nå. Fordelen med den er at den også funker på iphone. Den er ganske lik android-appen, jeg skal prøve å få lastet den opp snart så den kan testes.
#9
Gitarmester
<fjernet>
Det funker sikkert okei, men var bare litt teit når teksten forsvant utfor siden

Stilig! Det blir bra! Er det mulighet å få med en forum-funksjon i appen/mobilsiden?
#10
Har lastet opp en basic mobilversjon nå. Dere kan teste den ved å gå til denne adressen med en iphone eller android-telefon: http://nortabs.net/mobile/

Jeg har ikke fått testet den med en iphone eller en ekte android-telefon så jeg vet ikke om den funker som den skal, men her er en video som viser hvordan den skal se ut:
http://www.youtube.com/watch?v=eHVWVDRmusc

Sist redigert av: Pitmairen 24/11-2010 17:09

#11
Gitarmester
<fjernet>
Dette ser vannvittig bra ut!!
(Skrevet fra android-telefonen min )
#12
hehe, kult!
#13
Gitarmester
<fjernet>
Noen tips:
- navn på gjestekommentarer
- administratorfunksjoner
- kommentarer
#14
Nice :-D

Er det mulig å få til autoscroll på mobilversjonen?
Gjerne rate og kommenter tabber! :D
#15
Ja det er mulig, jeg har testet det og det funker, men jeg har ikke funnet en bra måte å styre scrollingen på. Jeg hadde tenkt å lage en kontroller, slik som på ultimate-guitar, som følger etter når siden scroller. Men på grunn av måten mobilene viser sider på så funker det ikke så bra.
Men jeg skal legge det inn hvis jeg finner en bra måte å starte og stoppe scrollingen på.

Sist redigert av: Pitmairen 26/11-2010 17:17